Aquesta setmana, la setmana de la SAE, està dedicada a un conjunt d'activitats pràctiques fora de la Facultat, a conferències i taules rodones que apropen l'estudiant al món laboral.
La Setmana d'Activitats Extraordinàries de primer curs del primer semestre representa una oportunitat de conèixer escoles, centres, entitats, organitzacions i institucions. D'aquesta manera, els alumnes podem preparar-nos millor per al nostre futur ja que podem adquirir una experiència pròpia i una primera impressió del què és exercir de mestre.
Per concloure aquesta petita introducció, afegeixo que no és el mateix viure en persona el fet
d'estar davant d'una classe amb una ràtio considerable, que no pas si sents l'experiència d'un altre. Desitjo aprendre molt d'aquesta oportunitat, crec que aquest enfocament més pràctic de l'educació i l'ensenyament ens aportarà a la majora de nosaltres, una nova visió i generarà noves preguntes.
ACTIVITATS DESIGNADES PER DIA |
Per concloure aquesta petita introducció, afegeixo que no és el mateix viure en persona el fet
d'estar davant d'una classe amb una ràtio considerable, que no pas si sents l'experiència d'un altre. Desitjo aprendre molt d'aquesta oportunitat, crec que aquest enfocament més pràctic de l'educació i l'ensenyament ens aportarà a la majora de nosaltres, una nova visió i generarà noves preguntes.
Primer dia:
Avui, ens hem reunits tots els estudiants de primer curs d’Educació Primària (de matins i tardes) a l’auditori per assistir a la taula rodona amb mestres novells. Aquest acte ha consistit en donar veu a quatre ressents ex-estudiants de magisteri de la Facultat per tal que expliquessin algunes de les seves vivències i experiències.
Tots han coincidit en alguns criteris que crec important esmentar:
1-La feina de mestre no s’acaba al sonar el timbre, la feina de mestre te l’emportes a casa i hi convius. Programes, penses què fer amb aquell nen que es comporta diferent, avalues,... Tots han coincidit en alguns criteris que crec important esmentar:
2-S’ha de ser humil, recordar que hi ha mestres que tenen més experiència i adaptar-se al projecte del centre.
3-S’ha de mantenir una mirada oberta a les informacions.
4-És important captar al nen, implicar-te.
5-Repensar-se l’actitud que es té davant la vida, no “apalancar-se”, ser actiu i enèrgic.
3-S’ha de mantenir una mirada oberta a les informacions.
4-És important captar al nen, implicar-te.
5-Repensar-se l’actitud que es té davant la vida, no “apalancar-se”, ser actiu i enèrgic.
Gràcies a aquestes xerrades sé que és normal tenir dubtes i ports, tenir aquell neguit que fa qüestionar-te a tu mateix si ho faràs bé o no. Personalment, he escollit emprendre aquesta carrera perquè sempre m’hi he vist però,… no és fàcil exercir de mestre! Ara, només estic al primer semestre del primer curs però sento una mena de pressió que fa que m’exigeixi a mi mateixa donar el millor.
Segons la meva opinió, no hi ha un dia en el qual ets mestre, sinó que, exercir de mestre és una formació constant, en altres paraules, un mestre mai ha de donar per conclosa la seva formació, ben al contrari, ha de mantenir els ulls ben oberts i conservar la curiositat, en definitiva, ha de ser actiu.
Segons la meva opinió, no hi ha un dia en el qual ets mestre, sinó que, exercir de mestre és una formació constant, en altres paraules, un mestre mai ha de donar per conclosa la seva formació, ben al contrari, ha de mantenir els ulls ben oberts i conservar la curiositat, en definitiva, ha de ser actiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada