Avui, el segon dia de la setmana de la SAE, he pogut visitar conjuntament amb alguns alumnes de Blanquerna, l’escola Virolai.
L’Escola Virolai consisteix en tres centres, el Virolai Grimm, l’Escola Virolai i Virolai Petit. Nosaltres, hem visitat l’Escola Virolai i per fer-ho, ens hem desplaçat mitjançant la Línia 5 dels Transports Metropolitans de Barcelona fins a la parada de El Coll/La teixonera.
Al arribar, hem pogut observar que el centre disposa d’un entorn singular (envoltat de naturalesa) que ajuda al creixement dels infants. A més, està associada a la UNESCO i a l’Agenda 21.
Tot seguit, ens hem reunit a l’entrada i de seguida ha vingut la subdirectora d’Infantil i Primària, la Paloma, a fer-nos de guia i explicar-nos el funcionament del centre.
Com ja he esmentat, aquesta Escola té tres edificis adaptats a les necessitats dels infants. És una Escola que es troba enmig de tres barris; Gràcia, Horta Guinardó i Sant Martí, per tant, normalment hi van alumnes pertanyents d’aquests sectors.
És una escola mixta i trilingüe, ja que treballen en català, en castellà i en anglès. Al estar tant a munt, només omplen dues línies però això fa que tinguin la sort de disposar, en algunes ocasions, de la presencia de dos Mestres a l’aula.
Considero interessant l’enfocament de creixement que fomenta ja que consideren que existeix una interrelació entre alumnes, professors i familiars per a la bona educació. Tot i que els alumnes són protagonistes del seu creixement, necessiten guies que els ajuden a enfilar el seu camí personal i individualitzat.
Com que les famílies també hi participen, l’Escola organitza reunions de pares, reunions de tutoria personalitzades per a cada família i una comunicació via Intranet (el que vindria a ser el Blink en el cas de Blanquerna). Aquesta atenció individualitzada fa que l’alumne sigui el protagonista i proporciona un pla personal que s’inicia des de P-3 fins a Batxillerat.
Es fomenta la tasca en equip que proporciona un coneixement de l’altre, una acceptació i una superació personal per tal de conviure amb els pròxims.
Per finalitzar, considero important esmentar la metodologia ja que s’estructura pel treball cooperatiu, l’aprenentatge per apadrinaments i l’utilització de les TAC (llibres i pissarres digitals).
“Aprenem dels errors, avancem aprenent de les coses que no funcionen”
Roser
Salavert
En aquest "collage" podem observar a la primera línia d'imatges, els penjadors i l'entrada principal; en la segona filera, el pla personalitzat que es marquen els alumnes i una aula que transmet un bon ambient, i per últim, a la tercera filera, el menjador i una adhesiu a la feina ben feta per motivar als alumnes.
M'ha semblat una molt bona escola; personalment crec que l'ambient que s'hi respira, ja sigui entre mestres com entre mestres i alumnes, es molt bo i de confiança.
Al finalitzar la visita, l'Escola ens ha convidat a un excel·lent esmorzar (brioix amb xocolata desfeta) combinat d'unes molt bones vistes!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada