dimarts, 13 de novembre del 2012

·Escola Virolai

 Avui, el segon dia de la setmana de la SAE, he pogut visitar conjuntament amb alguns alumnes de Blanquerna, l’escola Virolai.


L’Escola Virolai consisteix en tres centres, el Virolai Grimm, l’Escola Virolai i Virolai Petit. Nosaltres, hem visitat l’Escola Virolai i per fer-ho, ens hem desplaçat mitjançant la Línia 5 dels Transports Metropolitans de Barcelona fins a la parada de El Coll/La teixonera.

Al arribar, hem pogut observar que el centre disposa d’un entorn singular (envoltat de naturalesa) que ajuda al creixement dels infants. A més, està associada a la UNESCO i a l’Agenda 21.

Tot seguit, ens hem reunit a l’entrada i de seguida ha vingut la subdirectora d’Infantil i Primària, la Paloma, a fer-nos de guia i explicar-nos el funcionament del centre.

Com ja he esmentat, aquesta Escola té tres edificis adaptats a les necessitats dels infants. És una Escola que es troba enmig de tres barris; Gràcia, Horta Guinardó i Sant Martí, per tant, normalment hi van alumnes pertanyents d’aquests sectors.

És una escola mixta i trilingüe, ja que treballen en català, en castellà i en anglès. Al estar tant a munt, només omplen dues línies però això fa que tinguin la sort de disposar, en algunes ocasions, de la presencia de dos Mestres a l’aula.

Considero interessant l’enfocament de creixement que fomenta ja que consideren que existeix una interrelació entre alumnes, professors i familiars per a la bona educació. Tot i que els alumnes són protagonistes del seu creixement, necessiten guies que els ajuden a enfilar el seu camí personal i individualitzat.

Com que les famílies també hi participen, l’Escola organitza reunions de pares, reunions de tutoria personalitzades per a cada família i una comunicació via Intranet (el que vindria a ser el Blink en el cas de Blanquerna). Aquesta atenció individualitzada fa que l’alumne sigui el protagonista i proporciona un pla personal que s’inicia des de P-3 fins a Batxillerat.

Es fomenta la tasca en equip que proporciona un coneixement de l’altre, una acceptació i una superació personal per tal de conviure amb els pròxims.
Per finalitzar, considero important esmentar la metodologia ja que s’estructura pel treball cooperatiu, l’aprenentatge per apadrinaments i l’utilització de les TAC (llibres i pissarres digitals).


“Aprenem dels errors, avancem aprenent de les coses que no funcionen”
Roser Salavert


En aquest "collage" podem observar a la primera línia d'imatges, els penjadors i l'entrada principal; en la segona filera, el pla personalitzat que es marquen els alumnes i una aula que transmet un bon ambient, i per últim, a la tercera filera, el menjador i una adhesiu a la feina ben feta per motivar als alumnes.

M'ha semblat una molt bona escola; personalment crec que l'ambient que s'hi respira, ja sigui entre mestres com entre mestres i alumnes, es molt bo i de confiança.

Al finalitzar la visita, l'Escola ens ha convidat a un excel·lent esmorzar (brioix amb xocolata desfeta) combinat d'unes molt bones vistes!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada