Fa algunes setmanes, el
doctor Miquel Àngel Prats ens va explicar què és una Pissarra Digital i
una Pissarra Digital Interactiva, i a continuació ens va exposar les
diferències que hi havia entre ambdues.
Per començar, les
pissarres digitals (PD) són ordinadors connectats a un projector i amb connexió
a Internet. En canvi, les pissarres digitals interactives també són ordinadors
connectats a un projector i amb connexió a Internet però són sensibles a la concessió del dit.
Algunes característiques bàsiques de les PDI:
-Capa d’aire i capa
tàctil
-Els retoladors fan de punter
Cal calibrar-la. Per fer-ho s'ha de prémer amb els dos dits la safata de plomes,
seguidament apareixerà a la pantalla “premeu centre de destinació i
deixeu anar”. A continuació cal posar un dit damunt la creu o es pot fer un dibuix
del punt fins a la creu. Un cop enllestida aquesta tasca, la pissarra estarà ben calibrada.
La utilització d'aquestes TIC, fomenta la participació dels alumnes envers el creixement del seu propi aprenentatge, i això crea expectació ja que motiven, afavoreixen la relació professor-mestre, alumne-alumne, etc. Aquestes faciliten la adquisició i retenció de continguts donat que:la seva integració no suposa un canvi brusc en la forma d'impartir classes, ja que les PDI són senzilles d'utilitzar, i per tant estan integrades a l'aula. S'adapta a totes les situacions i nivells dels alumnes, especialment aquells amb necessitats educatives especials. Permet a l'estudiant concentrar-se en el moment de l'aprenentatge, en comptes de preocupar-se per prendre apunts. Redueix les ocasions en que els alumnes es puguin sentir perduts, ja que tot el necessari està present a la pissarra, i és possible tornar enrere per recapitular. Les notes, esquemes, explicacions poden ser impreses o enviades als alumnes. L'entusiasme i motivació de l'alumne provoca una sensació molt positiva en el professor alhora d'adaptar el material, ampliar-ho, millorar-ho, etc. Dóna a l'aula una espontaneïtat i flexibilitat que motiva tant al professor com en els alumnes. El caràcter multimèdia de les PD i, afavoreix l'explicació al llenguatge i el tipus de comunicació (televisió, xarxes socials, videojocs, telèfons mòbils, etc.). La utilització de les eines d'escriptura i edició, així com les imatges, els vídeos i animacions, faciliten la comprensió d'idees complexes i abstractes. Gràcies a la seva rapidesa, accelera el desenvolupament de les classes i augmenta l'afectivitat de les explicacions. La PDI serveix de pont d'unió d'adaptació, reutilització i millora. Suposa un estalvi important de temps del professor, ja que, gràcies a la possibilitat de gravar el que fem a la PDI, podem reutilitzar totes les nostres explicacions i activitats. Això motiva al professor a desenvolupar les seves pròpies habilitats organitzatives i de revisió.
La utilització d'aquestes TIC, fomenta la participació dels alumnes envers el creixement del seu propi aprenentatge, i això crea expectació ja que motiven, afavoreixen la relació professor-mestre, alumne-alumne, etc. Aquestes faciliten la adquisició i retenció de continguts donat que:la seva integració no suposa un canvi brusc en la forma d'impartir classes, ja que les PDI són senzilles d'utilitzar, i per tant estan integrades a l'aula. S'adapta a totes les situacions i nivells dels alumnes, especialment aquells amb necessitats educatives especials. Permet a l'estudiant concentrar-se en el moment de l'aprenentatge, en comptes de preocupar-se per prendre apunts. Redueix les ocasions en que els alumnes es puguin sentir perduts, ja que tot el necessari està present a la pissarra, i és possible tornar enrere per recapitular. Les notes, esquemes, explicacions poden ser impreses o enviades als alumnes. L'entusiasme i motivació de l'alumne provoca una sensació molt positiva en el professor alhora d'adaptar el material, ampliar-ho, millorar-ho, etc. Dóna a l'aula una espontaneïtat i flexibilitat que motiva tant al professor com en els alumnes. El caràcter multimèdia de les PD i, afavoreix l'explicació al llenguatge i el tipus de comunicació (televisió, xarxes socials, videojocs, telèfons mòbils, etc.). La utilització de les eines d'escriptura i edició, així com les imatges, els vídeos i animacions, faciliten la comprensió d'idees complexes i abstractes. Gràcies a la seva rapidesa, accelera el desenvolupament de les classes i augmenta l'afectivitat de les explicacions. La PDI serveix de pont d'unió d'adaptació, reutilització i millora. Suposa un estalvi important de temps del professor, ja que, gràcies a la possibilitat de gravar el que fem a la PDI, podem reutilitzar totes les nostres explicacions i activitats. Això motiva al professor a desenvolupar les seves pròpies habilitats organitzatives i de revisió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada