dimarts, 18 de desembre del 2012

·Ovide Decroly

 Fa unes setmanes vam treballar el psicopedagog belga, Ovide Decroly a la classe d'història i antropologia de l'educació.


Aquest teòric i pràctic va investigar, va escriure i va dur a la pràctica les seves idees educatives com la globalització pel que fa a les matèries. Creia que l’interès era el motor de l’aprenentatge, que el mestre tenia un rol d’orientador, respectava els processos individuals dels nens i donava una gran importància a l’aspecte social.
Segons la meva opinió, la descodificació de Decroly no em sembla una mala idea per iniciar els infants a la lectura. Actualment, els nens reconeixen el seu nom i el dels seus companys a simple vista per la forma. Per tant, crec que reconèixer certes paraules de manera global i saber relacionar la sonoritat (si tenen una pronuncia llarga) amb la forma visual (si tenen moltes lletres) és un bon exercici d’iniciació a la lectura. A partir d’això, els infants ja poden relacionar els sons amb algunes grafies i d’aquesta manera l’aprenentatge de sons amb lletres és fa una mica més amè.

L’aprenentatge de la lectura i de la escriptura era i és el centre de l’activitat escolar i Decroly ho descriu com “un paper central que careix de sentit ja que el nen té altres aprenentatges a fer”. Estic en total desacord amb aquesta frase ja que opino que el llenguatge, les paraules i la varietat de lèxic ens donen la capacitat de poder pensar i raonar, per tant, és el més important ja que proporciona la llibertat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada