Aquest teòric i pràctic va investigar, va escriure i va dur
a la pràctica les seves idees educatives com la globalització pel que fa a les matèries.
Creia que l’interès era el motor de l’aprenentatge, que el mestre tenia un rol d’orientador,
respectava els processos individuals dels nens i donava una gran importància a l’aspecte
social.
Segons la meva opinió, la descodificació de Decroly no em
sembla una mala idea per iniciar els infants a la lectura. Actualment, els nens
reconeixen el seu nom i el dels seus companys a simple vista per la forma. Per
tant, crec que reconèixer certes paraules de manera global i saber relacionar la
sonoritat (si tenen una pronuncia llarga) amb la forma visual (si tenen moltes
lletres) és un bon exercici d’iniciació a la lectura. A partir d’això, els infants
ja poden relacionar els sons amb algunes grafies i d’aquesta manera l’aprenentatge
de sons amb lletres és fa una mica més amè.
L’aprenentatge de la lectura i de la escriptura era i és
el centre de l’activitat escolar i Decroly ho descriu com “un paper central que
careix de sentit ja que el nen té altres aprenentatges a fer”. Estic en total desacord
amb aquesta frase ja que opino que el llenguatge, les paraules i la varietat de
lèxic ens donen la capacitat de poder pensar i raonar, per tant, és el més important
ja que proporciona la llibertat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada