dimarts, 4 de desembre del 2012

·Alexander Sutherland Neill


Alexander S Neill davant de l'escola Summerhill
 La passada classe d'història i antropologia de l'educació, vam treballar el pedagog Alexander Sutherland Neill (1883-1973). 

Neill, m'ha semblat força interessant ja que va defensar la pedagogia antiautoritària (rerefons llibertari) i no directiva (els nens per ser educats no s’han de dirigir) i ho va dur a la pràctica.

Aquest pedagog va néixer a Escòcia i era fill d'un director d'escola. Va estudiar la carrera de Literatura i va ser un periodista afiliat al partit laborista.Va rebre influències o referents de la seva pedagogia com:
  •         Rousseau
  •         Escola Nova
  •          Anarquisme
  •          Psicoanàlisi de Freud

Va ser el fundador de l’escola Summerhill (petita escola anglesa situada a Suffock) en la qual hi havia un ambient de llibertat regulada per la llibertat dels altres. Les classes eren optatives ja que es considerava que el nen només aprèn quan realment està interessat.

·     Els infants podien jugar tot el dia o dedicar-se a activitats manuals en els tallers. Els vespres estaven dedicats a la dansa, el teatre, les festes,... i pel que fa la sexualitat, també era lliure. L'assamblea escolar l'autogovernaven els mateixos alumnes, els qual decidien algunes normes per el centre. El mestre donava molt amor i havia de transmetre que estava al costat dels nens i no en contra. No podia actual si feien alguna gamberrada i tampoc podia inculcar als nens aspectes que anèssin dirigits amb "moralina" ja que el nen ho havia de descobrir tot per ell sol. 




Va escriure tres obres: 
  1.          Summerhill
  2.          Fills en llibertat
  3.          Autobiografia





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada